Mandag d. 23. august 2010

indhentet af en snegl...

Jeg kan konstatere med stor glæde, at jeg holder fast i træningen - jeg er faktisk tæt på at blive afhængig! I dag løb jeg fx ca 6 km landevejsløb. Altså, det lyder for fint, jeg mener, jeg løb hjemme omkring, hvor jeg bor, og det var så en blanding af landevej, sognevej,, cykelvej... men vej/asfalt det meste af vejen. Jeg tog det i et roligt tempo, så jeg kunne holde til at løbe hele vejen, men det føltes godt og jævnt, men så .... hvad var det? Blev jeg indhentet af en snegl?

!!!

OK Jeg ved godt at jeg ikke er super hurtig, jeg er end ikke i samme galakse som de bedste motionsløbere her på Bornholm, men alligevel.... jeg havde da på en måde håbet... altså... det er jo ikke sjovt at være elendig til noget.... men når jeg sammenligner mine tider med andre på ex Tracktime...  så er jeg jo himmeltråbende langsom!

(Det er så nu at en eller anden gerne må sige, at hvis jeg bare bliver ved, så vil jeg også kunne løbe hurtigere på et tidspunkt...)

 

Kommentar

1. LKT kommenterede...

Det kommer! Bare vent - eller bare bliv ved med at træne, mener jeg :-D
Hurtighed er hvad man gør det til. Det er ikke nødvendigt at bekymre sig om nu, for det kan trænes op vha interval, fart-leg og korte spurt-ture.
Du ligger lunt i svinget, så bare hæng i, så vil du se, at efterhånden kommer hastigheden.

P.S. Bornholm og bakker gør altså også noget væsentligt ved farten. Har du prøvet en spurt på lige vej?

Pøj-pøj med det ;-)

2. Hook kommenterede...

Det er bare at blive ved... Jeg snakkede netop med en løbekammerat i går om hvad der havde været det hårdeste mål i vores "løbekarriere" og han mente klart at det var at komme under 30 minutter på en 5 km. Det skal siges at vi begge ligger omkring de 23 minutter i dag på samme distance.

Så bare klø på :o)

/Peter

3. Peter Skott+Carlsen kommenterede...

Hej.

Som de andre siger, så bare klø på, og så skal det nok komme. Men det er også vigtigt, at du ikke tænker for meget over, hvad andres tider er. Jeg er selv på den forkerte side af de 100 kg., så når jeg løber diverse løb, så tænker jeg altid på, at det er vigtigt, at jeg holder mit eget tempo.


Hilsen

Peter / Tracktime

4. horus kommenterede...

Hej piw.

Først og fremmest tillykke med din præmie i sidste måneds blog konkurrencen (hvis du ikke har opdaget det endnu, så tjek din mail indbakke ;-)

Og så vil jeg blot sige at jeg her helt enig med alle de øvrige kommentar.

Pas på med at tænke at du skal løbe lige så hurtigt som alle andre med det samme. Tag det roligt... byg formen stille op - og når du så begynder at have overskuddet på turene så kan man begynde at sætte farten op eller tage interval, bakketræning osv. i brug :-)

Hæng i - du er jo allerede godt på vej!

Mvh.

Daniél

5. Piw kommenterede...

TAk - FANTASTISK!!!

Først og fremmest tak for alle kommentarerne om, at det kommer, hvis jeg bare bliver ved, det var lige det, jeg havde brug for at høre. Hvor er I dejlige, det er skønt at høre andres tanker og erfaringer, når man selv er totalt nybegynder.

Og dernæst...

JEG HAR VUNDET!!! I skal vide, at jeg ellers lever til fulde op til myten om at uheld i spil giver held i kærlighed. Hvilket jo faktisk slet ikke er så dårligt :-)
Jeg glæder mig allerede til at forklare min mand hvorfor jeg simpelthen var nødt til at bruge 500?.. 1000?.. kr hos løbeshop.dk og at det faktisk var billigt, fordi jeg jo har vundet et gavekort på 150 kr. :-)

6. speedy kommenterede...

Hej Piw
Du skal ikke lade dig forblænde af alle sprintmotionisterne ude i virkeligheden. De er jo ikke belastet at Bornholms hårde terræn ;-)

Motivation kommer ikke af sig selv. Forsøg hele tiden at ændre din træning og holde fokus på dine egne og fornyede mål.

Mål kunne være:
1. 3 løbepas på en uge
2. Løb dine 6 km og accepter hastigheden.
3. Løb eventuelt kortere, men hurtigere.
4. Beslut dig for at løbe hurtigere, imellem nogle bestemte steder på din rute.

Jeg ville forsøge at holde øje på glæden ved, regelmæssigt at komme ud at løbe og det faktum at det nu er muligt at løbe en vis distance - uden stop og slutteligt konstatere at jeg har overlevet!

Det gode ved tracktime.dk er jo de forskellige parametre du kan måle dig selv på. Prøv at sammenligne dig selv med andre løbere der har samme Index som dig og på antallet af point du bliver tildelt pr tur....

Happy running!

7. ALI kommenterede...

Det skal nok komme bare vænt for et år og 1 uge siden kunne jeg ikke løbe 300 m. uden at blive udmattet men så valgte jeg en 3 km. rute hvor jeg løb nogle hundrede meter og gik efter ca. to uger begyndte jeg at se forandring.
hvis du vil blive hurtiger så bare vælg en rute der hvor du bor og giv den gas hver anden dag efter en uge eller to så tag en længere rute tro mig hvis du har vilje styrken til det og det kan jeg godt høre at du har så skal det nok giv bingo(;

hel og lykke(:

8. ALI kommenterede...

Det skal nok komme bare vænt for et år og 1 uge siden kunne jeg ikke løbe 300 m. uden at blive udmattet men så valgte jeg en 3 km. rute hvor jeg løb nogle hundrede meter og gik efter ca. to uger begyndte jeg at se forandring.
hvis du vil blive hurtiger så bare vælg en rute der hvor du bor og giv den gas hver anden dag efter en uge eller to så tag en længere rute tro mig hvis du har vilje styrken til det og det kan jeg godt høre at du har så skal det nok giv bingo(;

hel og lykke(:

Navn
Hjemmeside
E-mail
E-mail adressen bliver ikke vist for andre
Husk mig
Kommentar

CAPTCHA Indlæs igen
Skriv tegnene, der vises i billedet ovenfor