Tirsdag d. 7. september 2010

1-0 Almindingen

 

Ja, som i ser vandt Almindingen denne runde.

I søndags var jeg en tur i Almindingens bakker, og det var ikke nogen speciel god oplevelse. For min del kunne det vel lige så godt have været Mont Blanc. Mine ben ville i hvert fald bestemt ikke det samme som mig. De var tunge som bly. Faktisk følte jeg allerede i tirsdags, at der var noget i vejen, men jeg ignorerede det. I dag har jeg så undladt at løbe. Det er ellers en dag hvor jeg normalt har god tid til det. ØV.

I dag skulle jeg dog alligevel køre for både den ene og den anden søn, så eftermiddagen var ligesom booket op. Men... Jeg så to personer løbe på mine veje... grr... jeg vil også!!! Jeg tror dog, at det er den rigtige beslutning. Jeg har taget for hårdt fat, og mine ben vil gerne have lidt hvile. De er trætte.

Det er dog s.... irriteterende, for det kan hurtigt blive den 18. september, og selvom det ikke gælder om at vinde (tror mig, jeg er i en helt anden galakse end Bornholms top motionister), så vil jeg jo heller ikke tabe... hvem gider at komme sidst?

Nu må jeg bare udnytte min profession og få bevæget mig lidt på arbejde :-) I morgen skal vi i skoven og bl.a. forberede en lille løberute, på torsdag er der idrætsdag, hvor jeg skal lave bevægelsesfortællinger i ca. 1-1½ time (med skiftende hold) på fredag.... jeg finder på noget! - Nogen der vil gætte på hvilken profession jeg har?

Selvom dette føles som et skridt baglæns, så er jeg dog stadig ved godt mod. Denne gang bliver jeg ved!!!

 

Solskinshilsner,

Pia

Kommentar

1. hoppefroe kommenterede...

Det lyder ualmindelig fornuft at lytte efter hvad dine ben prøver at fortælle dig. En klassiker er at få trænet for hårdt op til et løb (uanset niveau), hvilket blot risikerer at ødelægge selve oplevelsen på dagen fordi kroppe slet ikke er udhvilet og klar.

Det er dog heller ikke løsningen at lave ingenting, så spring en tur på cyklen eller andet hvor du kan få pulsen op, så skal du nok holde formen.

Din krop kan ikke absorbere træningen og blive stærkere, hvis den ikke får den nødvendige tid til at komme sig. Problemet er at det er ekstremt individuelt hvad det vil sige, og derfor kan det være risikabelt at følge et løbeprogram slavisk (hvilket det nu slet ikke lyder til du gør).

Håber benene snart er klar igen.

2. Hook kommenterede...

Jeg ville faktisk ønske at jeg havde din selvkontrol. Jeg har nemlig fået de to sidste somre ødelagt af at jeg ikke lyttede til min krop og derved blev skadet.
Rådet med cyklen synes jeg også lyder meget fornuftig og hvis benene ellers er klar til lidt mere løb, så kunne du måske nå at lægge 1-2 gange interval træning ind inden d. 18 sep. Den sidste skal nok ikke ligge tættere end 5 dage før løbet så kroppen kan nå at restituere.
Held og lykke med projektet, jeg glæder mig til at høre om hvordan det går :o)

/Peter

3. horus kommenterede...

Hej Piw,

Med fare for at lyde helt religiøs, så må jeg på det varmeste anbefale dig at begynde på noget pulstræning ud fra hård/let princippet. Altså hvor man skiftevis har lette og hårde træningsdage for at give kroppen mulighed for at restituere. Det er bare vigtigt at du benytter pulsen i denne type træning ellers kan du ikke rigtigt bedømme om du træner hårdt (nok) og let (nok).

Jeg kan varmt anbefale en bog om emnet jeg selv har læst med glæde - læs mere i mit tidligere blog indlæg:

http://dagbog.tracktime.dk/blog/template_permalink.asp?blogger=horus&id=346


Jeg har altid FORSVORET at skulle træne med pulsur og efter andre principper end "det jeg føler for". Har altid løbet efter devicen at denne tur skal være hurtigere end den forrige...

Men i anden anledning søgte jeg efter bedre måder at træne på og faldt over ovenstående bog. Det har virkelig krævet tilvænding og tålmodighed men hold OP hvor er jeg glad for at træne efter de principper nu ;-)

Nå - nok religiøs snak for nu - det var bare et forslag om at kigge lidt nærmere på ovenstående ;-)

God fornøjelse med træningen!

Mvh.

Daniél

4. piw kommenterede...

Hej

Tak for de gode råd - jeg modtager dem med kyshånd! Jeg vil ikke blot overveje, men sandelig også bruge af dem.

Fedt med linket til bogen. Jeg har tænkt lidt på det der med pulstræning, men da jeg ikke ved, hvordan det skal gribes an, er det dejligt at kunne læse lidt om det.
____

Hvis nogen er interesseret, så kan min "dræber-rute" forresten ses på www.sportbornholm.dk under: Seneste artikler, August 2010, Almindingsløbet - i kort og kurver
http://www.sportbornholm.dk/?Id=2258
(jeg beklager, jeg kunne ikke lige finde ud af at lave et link...)

:-) Pia

Navn
Hjemmeside
E-mail
E-mail adressen bliver ikke vist for andre
Husk mig
Kommentar

CAPTCHA Indlæs igen
Skriv tegnene, der vises i billedet ovenfor